Poezie scrisă de Erna Matzepa apreciată de Robert Elekes, la atelierul Mornin’ Poets, pe 16 ianuarie 2022, la tema spectrele trecutului versus spectrele viitorului.
mie nu mi-a păsat vreodată
de copiii avortați în ligheane
și nu am avut empatie
față de bolnavii care se zvârcolesc
pe camera de filmat
nu mi-a păsat
de balenele sufocate în ocean
și de copiii înfometați
din africa nu mi-a păsat
de ce au simțit
cei din jurul meu
nu mi-a păsat
de patrie și de istoria mizeră
a fiecărei țări
de ștreangul ideologiilor
din care am încercat să fiu
expulzat
îmi amintesc de acea carte
al cărei titlu nu l-am putut citi
coperta ei avea dungi galbene și verzi
decolorate
înainte să adorm îmi imaginam
cum ar arăta ceea ce nu am reușit să cuprind
închideam ochii
vedeam
liniile de la suprafața cărții
mi-a păsat de fapt
doar de omul de lângă mine
care acum
nu mai e
*
singurul meu sentiment
în fața unui zâmbet sincer
este dorința de a nu răni
ochii mei injectați
au ceva din privirea unui
șarpe
cel mai probabil
durerea
pe care o ating regulat
ca să fiu sigur că e acolo
ca un penis mare și gros
noaptea în pantaloni
doi copii
se îngrămădesc în pieptul meu
se zbat
să nască o catedrală
în care își pot atinge sexele
liniștiți
o formă de îmbrățișare interioară
pe care unii oameni
nu o pot înțelege
fiindcă nu mai au nevoie
de nimic
eu am nevoie de totul
*
în prima zi
am descoperit corpul meu
în a doua zi
privirea acelui om
la limita dintre viață și moarte
am trăit
între unghiile mele
tăiate scurt
și unghiile lui
crescute încet
în podul palmei
același semn al lamei de cuțit
stătea prins în momente diferite
pe două mâini diferite
care nu s-au cunoscut
reciproc
sprâncenele încordate
s-au apropiat
s-au îndepărtat
descriind exactitatea distanței luate
între corpurile
aceluiași sex
*
o formă discretă de senzualitate
atingerea genunchilor altcuiva
într-un autobuz
tipul pe care l-am cunoscut în tren
și al cărui păr
nu știu cum am ajuns
să îl miros
intru în camera lui
îi miros chiloții aruncați neglijent
la marginea patului
păstrez pe bărbie
umezeala proaspătă a textilului
transpirat sub perineu
las totul neatins în urma mea
închid ușa
alerg
nimic nu s-a întâmplat
am uitat totul
alerg
*
obsesia mea pentru rimelul lui
obsesia lui pentru felul meu ascuns
de a fi queer
unite
mâinile mele au alunecat
prin spațiile largi
ale blugilor rupți
simțind părul moale și discret
al coapselor
puloverul lui a fost prea scurt
pentru a ascunde erecția
iar mâinile mele prea lungi
pentru a nu reuși
să îl acopăr
amândoi am fost un singur corp
întretăiat de haine și priviri
a coborât cu pantalonii umflați
la următoarea stație
buzele mele au memorat
consistența lui
caldă și fermă
cu fiecare mutare
tot mai departe
ca un părinte
pe care aș fi vrut să îl îmbrățișez
undeva
tot ce mi-a rămas să strâng
a fost umbra locului cald
pe care a stat
*
cuprind întregul univers
într-o lovitură de ceas
înfășor lanțul
în jurul gâtului său
îl trag înspre mine
limbile noastre se ating
ne ating
abdomenele încordate
respirațiile noastre rămân încriptate
pe memoria aerului cald
în momentul insuficient
dinaintea ejaculării
saliva amestecată cu spermă
se prelinge de-a lungul penisurilor
l-am așteptat
m-a așteptat
pe un așternut netezit
din mijlocul căruia nu am reușit
să ne comunicăm sincer
sentimentele
*
un crucifix înscris într-un cerc
pe care îl ating regulat
un monument metalic
în bezna absolută
două degete
pe care mi le încălzesc în rect
identific peretele anterior
scuip înainte
capul rostogolit al unui om
simbolizează suferința
animalul rupt în tocul ușii –
puterea de sacrificiu
zâmbetul meu este o eroare
o simplă eroare
de interpretare
mâinile mele mă îmbrățișează
ca și cum m-ar sugruma
sunt eu
în amintirea unui accident